Algemene voorwaarden van iFixThis

Wanneer u een reparatie uitlaat voeren door iFixThis, gaat u automatisch akkoord met de onderstaande voorwaarden.

Onderzoek

1. Als er tijdens het onderzoeken van uw smartphone, laptop of computer blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal uitvallen dan vooraf afgesproken, zal iFixthis contact met uw opnemen met de vraag of u hiermee akkoord gaat. Wanneer u niet akkoord gaat met de kostenraming en er hierdoor geen mogelijkheid is om de gehele reparatie uit te voeren, zal de reparatie stoppen en betaalt u enkel € 10,- onderzoekskosten.

Kwaliteit

2. iFixThis maakt enkel gebruik van nieuwe onderdelen en is bereid voor de reparatie aan u te tonen welke onderdeel er precies wordt vervangen.

Aansprakelijkheid

3. iFixthis is aansprakelijk voor het verlies en diefstal van het product. De toebehoren en accessoires dient u zelf te bewaren en niet af te geven bij de reparatie. Producten worden vanuit iFixthis ten alle tijde aangetekend geretourneerd. Voor schade onderweg draagt de koerierdienst verantwoordelijkheid.

4. iFixthis behandelt alle aangeleverde producten met de grootste zorg. Sporadisch gezien komen bepaalde defecten pas aan het licht nadat een toestel uit elkaar wordt gehaald. iFixthis kan niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten die optreden tijdens- of na een reparatie. Indien een toestel voorzien is van een IP-67 of IP-68 garantie ( dit houd in dat de toestel vocht/waterdicht is) vervalt dit garantie omdat de rubbers beschadigd raken tijdens het reparatie proces

Garantie

5. Na het voltooien van de reparatie krijgt u éénmalig een garantie van drie weken op het onderdeel dat vervangen is. Deze garantietermijn gaat in op het moment van verzending van het product. Op schoonmaak c.q. onderhoudsbeurten, alsmede op reparaties verricht aan producten met (hoog)spanning-, bliksem-, water-, zand-, val-, of vochtschade wordt geen garantie gegeven. Garantie op het onderdeel vervangt wanneer u het toestel zelf demonteert of dit door een andere reparatiecentrum laat uitvoeren. Tevens vervalt de garantie wanneer het gerepareerde onderdeel in contact komt met (hoog)spanning-, bliksem-, water-, zand-, val-, of vochtschade. Een beschadiging op een touchscreen of LCD is in alle gevallen uitgesloten van de garantieperiode. Tevens zijn wij afhankelijk van onze leverancier en dienen wij ons te houden aan de voorwaarden van de leverancier, wat ook geldt de klant.

Fabrieksgarantie

6. Respectievelijk zorgt een reparatie bij iFixthis voor het vervallen van de fabrieksgarantie van uw product. Houdt er rekening mee dat de fabrieksgarantie van uw product meestal is verlopen nadat het schade heeft geleden. Uiteraard bieden wij als iFixthis zelf nieuwe garantie na de reparatie. Voor meer informatie over garantie, zie artikel 5.

Niet afgehaalde en/of betaalde producten

7. Indien u 7 werkdagen nadat u bent geïnformeerd dat uw product klaar is, niets laat weten of geen betalingen verricht, zijn wij gerechtigd om het product te verkopen en/of te vernietigen op een milieuvriendelijke wijze en het verschuldigde bedrag op de opbrengst te verhalen. De extra kosten voor het verhalen worden doorberekend.

Toestel/Tablet met toegangscode

8. Het aangemelde toestel dient zonder toegangscode geleverd te worden, dit ten behoeve voor het volledig kunnen testen van de onderdelen voor levering. Wanneer u hier bezwaar op hebt, kunnen wij heelaas geen garantie geven op het uitgevoerde reparatie.

Reparatie

9. Wij proberen iedere klant zo snel mogelijk te helpen waardoor er tijdens de reparaties vooral focus is op defecten die vooraf zijn opgenoemd door u. Dat betekent dat er niet verder gericht onderzoek wordt verricht naar andere defecten.

Verlies van Data

10. iFixThis is niet verantwoordelijk voor het eventuele verlies van data. Een aantal reparaties zoals o.a. vervangen van het moederbord of harddisk gaan gepaard met het verlies van data. De klant is zelf verantwoordelijk voor het veiligstellen hiervan middels een back-up.